Verbinden van de klimspiraal

Vorige week is de klimspiraal geplaatst op het schaduwstation niveau van de modelbaan. Deze week is het tijd om de spiraal te verbinden met het zichtbare niveau, hierdoor kunnen treinen dus vanuit het schaduwstation, via de klimspiraal, omhoog klimmen naar het zichtbare gedeelte.

Nadat de klimspiraal is verbonden is gestart met het leggen van het blauwe isolatiemateriaal. Dit isolatiemateriaal wordt normaal gebruikt onder een laminaatvloer. Het merk dat ik gebruik is “Comfort” en isoleert normaliter tot -22DB. De verschillende stukken kunnen eenvoudig met een stanleymes worden gesneden en worden geplaatst. Het isolatiemateriaal wordt met houtlijm verlijmd met de MDF ondergrond.

Na het plaatsen van het isolatiemateriaal is de rails verder aangesloten. Nu kon een eerste proefrit worden gemaakt. Dit zag er allemaal zeer belovend uit, de trein kwam zonder veel moeite boven.


Posted

in

by

Laatste Updates

  • Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Het voormalige politiebureau Sloten, gelegen aan de Sloterweg, was het kleinste politiebureau van Nederland en staat sinds 1980 op de lijst van gemeentelijke monumenten. Het werd in 1866 gebouwd en bestond uit een kleine ruimte voor de dienstdoende veldwachter of…

    Lees meer

  • Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Het hek dat aan de zijde van de Phoenixstraat toegang geeft tot het Prinsenhof in Delft kent een geschiedenis die terug gaat tot 1602. Door Tramfabriek is dit hek uitgebracht als leuke bouwkit. De pilaren tussen het hek en het…

    Lees meer

  • Franklin & South Manchester Railroad

    Franklin & South Manchester Railroad

    In mijn jeugd heb ik een afbeelding van de Franklin & South Manchester in een boek zien staan en die foto heeft mij altijd gefascineerd. Later kwam ik meer foto’s en informatie tegen in het tijdschrift Model Railroader en op…

    Lees meer

Reacties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *