Layout Update, April 2015

Ik heb weer een nieuw filmpje gemaakt met de laatste bouw updates. Inmiddels is dus gestart met het ballasten van de sporen rondom het station. Een klus die langzaam vordert, mede door het aantal wissels. Het ballasten van een wissel neemt behoorlijk wat tijd in beslag, het moet secuur gebeuren, omdat er anders ballast in het bewegende deel komt en de wissel niet meer om gezet kan worden.

Tevens is de nieuwste aanwinst te zien, een Piko BR 186 van de NMBS. Deze stond al lange tijd op het verlanglijstje. Ik dacht nog een decoder te hebben voor deze trein, maar dat was helaas niet het geval. Hij zal dus pas op de baan gaan rijden als ik mijn volgende trip naar de winkel heb gemaakt.

Tot slot is het schaduw station “Maasdrecht” gereed. In totaal heeft dit schaduwstation 6 sporen. Ze zijn van voldoende lengte om twee kleinere treinen achter elkaar op te stellen. Er zouden dus maximaal 12 treinen opgesteld kunnen worden.


Posted

in

,

by

Tags:

Laatste Updates

  • Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Het voormalige politiebureau Sloten, gelegen aan de Sloterweg, was het kleinste politiebureau van Nederland en staat sinds 1980 op de lijst van gemeentelijke monumenten. Het werd in 1866 gebouwd en bestond uit een kleine ruimte voor de dienstdoende veldwachter of…

    Lees meer

  • Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Het hek dat aan de zijde van de Phoenixstraat toegang geeft tot het Prinsenhof in Delft kent een geschiedenis die terug gaat tot 1602. Door Tramfabriek is dit hek uitgebracht als leuke bouwkit. De pilaren tussen het hek en het…

    Lees meer

  • Franklin & South Manchester Railroad

    Franklin & South Manchester Railroad

    In mijn jeugd heb ik een afbeelding van de Franklin & South Manchester in een boek zien staan en die foto heeft mij altijd gefascineerd. Later kwam ik meer foto’s en informatie tegen in het tijdschrift Model Railroader en op…

    Lees meer

Reacties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *