Gebruikte materialen & techniek

Op deze pagina houdt ik alle gebruikte materialen en de gebruikte techniek van Zilverdam bij.

Onderbouw

Voor de onderbouw zijn de volgende materialen gebruikt:

  • Vurenhouten latten van 1,8cm breed en 6,9cm hoog.
  • Vurenhouten poten van 4,5cm breed en 4,5cm lang.
  • MDF platen van 8mm dik, voor de klimspiraal wordt 6mm gebruikt.

Rails

De eerste rails waren Fleischmann Profigleis, aangezien deze zijn voorzien van bedding vond ik dit niet realistisch. De rails zijn verkocht en vervangen door Rocoline rails zonder bedding van Roco. In de zichtbare gedeeltes is de minimale aangehouden radius voor bochten R9 en R10.

Digitale aansturing

Meer informatie over de aansturing van de baan is terug te vinden op de pagina “Baanbesturing”.


Posted

in

by

Tags:

Laatste Updates

  • Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Het voormalige politiebureau Sloten, gelegen aan de Sloterweg, was het kleinste politiebureau van Nederland en staat sinds 1980 op de lijst van gemeentelijke monumenten. Het werd in 1866 gebouwd en bestond uit een kleine ruimte voor de dienstdoende veldwachter of…

    Lees meer

  • Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Het hek dat aan de zijde van de Phoenixstraat toegang geeft tot het Prinsenhof in Delft kent een geschiedenis die terug gaat tot 1602. Door Tramfabriek is dit hek uitgebracht als leuke bouwkit. De pilaren tussen het hek en het…

    Lees meer

  • Franklin & South Manchester Railroad

    Franklin & South Manchester Railroad

    In mijn jeugd heb ik een afbeelding van de Franklin & South Manchester in een boek zien staan en die foto heeft mij altijd gefascineerd. Later kwam ik meer foto’s en informatie tegen in het tijdschrift Model Railroader en op…

    Lees meer

Reacties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *