Bouwen van Stationsoverkapping

Ik wil het centraal station van Zilverdam voorzien van een klassieke perron overkapping. Na diverse standaard bouwpakketten bekeken te hebben kwam ik er al snel achter dat deze niet voldeden aan mijn eisen. De overkapping dient bijvoorbeeld een afstand van 44cm te overbruggen. Uiteindelijk is besloten om de overkapping volledig zelf te bouwen.

Als snel waren op de website van het stadsarchief van Amsterdam de bouwtekeningen van overkapping van het centraal station gevonden. Door deze in photoshop te laden en vervolgens iets te verkleinen kon snel een print worden gemaakt op de juiste schaal. Vervolgens zijn de verschillende diverse onderdelen gemeten en berekend welk materiaal nodig is.

Gebruikt Materiaal

Spanten

  • Evergreen styreen strip (355mm x 0,4mm x 4mm) , artikelnummer: 7110
  • Evergreen styreen strip (355mm x 0.25mm x 1.5mm), artikelnummer: 103
  • Evergreen I profiel (355mm x 2,0mm x 1,3mm), artikelnummer: 272

Posted

in

,

by

Tags:

Laatste Updates

  • Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Kleinste politiebureau van Nederland, Sloten

    Het voormalige politiebureau Sloten, gelegen aan de Sloterweg, was het kleinste politiebureau van Nederland en staat sinds 1980 op de lijst van gemeentelijke monumenten. Het werd in 1866 gebouwd en bestond uit een kleine ruimte voor de dienstdoende veldwachter of…

    Lees meer

  • Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Tramfabriek – Hek Prinsenhof, Delft

    Het hek dat aan de zijde van de Phoenixstraat toegang geeft tot het Prinsenhof in Delft kent een geschiedenis die terug gaat tot 1602. Door Tramfabriek is dit hek uitgebracht als leuke bouwkit. De pilaren tussen het hek en het…

    Lees meer

  • Franklin & South Manchester Railroad

    Franklin & South Manchester Railroad

    In mijn jeugd heb ik een afbeelding van de Franklin & South Manchester in een boek zien staan en die foto heeft mij altijd gefascineerd. Later kwam ik meer foto’s en informatie tegen in het tijdschrift Model Railroader en op…

    Lees meer

Reacties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *